Åpent møte 10. oktober: Barn bak gitter

Nablusforeningen inviterer til et åpent møte med Ayed Abu Eqtaish. Han har vært ansatt i Defence for Children International i Ramallah (DCIP) i en årrekke og kommer til Stavanger etter å ha vært hovedtaler under et seminar på Litteraturhuset i Oslo. Han vil fortelle om palestinske barns situasjon, hva de opplever under arrestasjon og hva fengselsoppholdet gjør med dem og med familiene deres. Han er palestiner og har selv som ungdom sittet i fengsel.

TIDSPUNKT: Onsdag 10.10.18 kl. 19-21.30

STED: Møteplassen på Sølvberget (1. etasje).

Info:
Foredraget er gratis og holdes på engelsk. Arrangementet er et samarbeid med PIM og ReddBarna og er en videreformidling av Barn Bak Gitter 2018 som holdes på Litteraturhuset den 6. oktober.

Israels årelange fengsling av palestinske barn har mottatt krass kritikk internasjonalt, og flere rapporter har pekt på de store menneskelige konsekvensene av en slik brutal og urettferdig behandling av barn. Det innebærer klare brudd på internasjonale menneskerettigheter og barnekonvensjonen som Israel er bundet til. Likevel ser vi at barn fortsatt fengsles og at bruddene forsatt begås.42416698_10161094198295604_967476176954064896_n

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/3/f/2/nablusforeningen.net/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399